WazzEngland

Saját kis szenvedéseim, faszságaim, élményeim Angliában! Sok-sok fotóval illusztrálva, marhaságokkal fűszerezve!

Friss topikok

  • justStevee: @diggerdriver: neked szabad ha tetszik ;) (2013.11.20. 11:28) Szigorúan felnőtt tartalom!!!!
  • justStevee: @k3y: köszi az infót ránézek htmlben és ha megvan ez a sor akkor kijavítom :D remélem meglesz mert... (2013.07.31. 22:12) Nehéz a modellek élete...
  • justStevee: @k3y: köszi az infót :D Újabb dolgot tudtam meg :D Bevallom el se tudtam képzelni hogyan működhet ... (2013.07.31. 09:28) Sokminden és Isle of Wight
  • justStevee: @ChristineK: Gyönyörű és érdekes hely. Hogy bővített bemutatás mikor lesz azt nem tudom mert most... (2013.06.23. 21:25) New Forest
  • justStevee: @ChristineK: Szia! Örülök, hogy tetszik :D És nem kell tőlem semmit se akarni :D fogok írni csak ... (2013.06.18. 12:09) Gyorspost

Sokminden és Isle of Wight

2013.07.05. 23:52 justStevee

Mivel lassan egy hete nem írtam, így itt az ideje hogy újra szórjam az igét az éterbe!! :D

Elég sűrű volt az elmúlt hét. Úgyhogy kezdem a legelején.

Ahogy korábban említettem tettem egy kis kiruccanást Isle of Wight szigetére ami Southamptontól 1 órányi kompútra található. Elég viccesen indult az egész mivel az IGO navi programot nem tudtam sehogy sem visszavarázsolni a telefonomra így kénytelen voltam beérni a Sygic programjával ami véleményem szerint egy kalap hígfos, de lehet hogy csak engem szeret szopatni. Először úgy terveztem, hogy A kempingből ahol Norbi barátomékkal lakom eltekerek a Tottoni vasútállomásra és onnan bevonatozok Southampton central állomásra. Hát a navi szoftver nem így gondolta... direkt elindultam 40 perccel előbb, pedig az állomás csak 1,5 km-re volt, hogy bármi jön is közbe időben odaérjek. A gps mindent tervezett csak a normális utat nem... így felhúztam magam és betekertem inkább a kompkikötőbe. Így éhgyomorra toltam egy 10 mérföldes bringázást.

A kompút 1 óra hosszú (mehettem volna Hi-Jettel is, de azon nem lehet bringát szállítani így marad a komp. A kompon rettenetes nagy szél fúj, így vegyes érzésekkel (tűző nap+kegyetlen erős szél) ültem végig az egy órát, mert fotózni is akartam menet közben. Amúgy megjegyezném, itt Angliában hatalmas a bizalom. Senki se kérte a jegyem se beszállásnál, se leszállásnál, sőt vissza úton sem. A kompon nincs konkrét kerékpár tároló, simán feltekersz a fedélzetre és az elejében leteszed a bringát, ahol tetszik.  

Wight 01.jpg

Ezek a házak a menetirány szerinti bal oldalon vannak a sziget felé.

 

Maga a kompút érdekes. Rettentess mennyiségű vitorlás, motorcsónak szeli a vizet. Látszik, hogy tengerparti város Southampton és hogy a környéken nagy hagyománya van a vízi dolgoknak.  

Megérkezés után az első dolgom az volt, hogy a part mentén tekerjek, már amennyire ez lehetséges. Sajnos nincs végig lehetőség, mint szerettem volna, így csak részleteiben tudtam a part mentén tekerni.

Wight 02.jpg

Ez a látvány a kompkikötőtől kb. 500-600 méterre látható, ha jobban balra fordulnánk akkor ott van a kompkikötő.

Amúgy a szigetre több különböző városból, a sziget több pontjára lehet megérkezni.

Southampton – East Cowes

Lymington – Yarmouth

Portsmouth – Fishbourne

Portsmouth – Ryde

A sziget maga szép de elég szeles, de gondolom minden sziget ilyen vagy hasonló. Mivel még eddig egy szigeten sem jártam, így nincs összehasonlítási alapom. :D

 A kompkikötőtől először balra indultam el, de mivel elég hamar vége lett a part melletti útnak, így visszafordultam és elnéztem a másik irányba. A navi szerint a sziget majdnem közepéig benyúló csatornát kellett volna megkerülnöm, amit alapból marhaságnak tartottam, de neki indultam. De szerencsére az itt élők sem idióták, hogy az egész csatornaszakaszt meg kelljen kerülni, így pár száz méter múlva találtam egy chain ferry-t (láncos komp). Ilyennel eddig még nem találkoztam. Nem hajócsavar mozgatja a kompot, hanem a két oldalán lévő lánc. Viszont itt számomra felmerült egy rejtély, ha bárki tudja rá a választ, az ne habozzon megosztani velem. Mert hiába vagyok egy felvilágosult, olvasott ember, nem értem a dolgot.

De kifejtem mi a rejtély tárgya. Az ugye logikus ha húzok magam felé egy láncot, hogy előre haladjak akkor a lánc meg kell hogy feszüljön és így jutok előre. Na most itt miközben halad előre a komp, kb. gyök kettővel, előtte simán elhaladnak a vitorlások. Na most a vitorlásokról köztudott, hogy van tőkesúlyuk, ami nem egy 10 centis micsoda... de nem akadtak el... sőt amikor vissza felére vártam a kompot akkor direkt figyeltem a láncot, de majdnem amíg teljesen a partra nem ért a komp addig egy picit sem feszült a lánc. Remélem elég érthető a problémám, ha nem akkor legközelebb készítek róla videót is.  

Wight 03.jpg

Ez a láncos komptól nem messze található réz miniágyú sor. Nagyon pofásan néz ki a dolog. Persze azért el van kerítve, nem lehet teljesen közel menni hozzájuk.

Szerencsémre ezen az oldalon már sokkal hosszabb tengerparti szakasz van. Szép tengerparti sétány, mellette füves rész. Mivel gyönyörű napsütés volt, így rengeteg ember volt kint. Napoztak, beszélgettek, volt aki horgászott. Volt élet rendesen.  

Wight 04.jpg

Ez is a parton található. Nem tudom, hogy aktív-e ez a szerkentyű, de majd egyszer egy hosszabb szigeten való tartózkodás alkalmával kiderítem. :D

Ilyet se tettem még eddig de ennek a postnak most itt vége és legközelebb folytatom, reményeim szerint holnap után, mivel holnap hosszú napom lesz és lesz 11 mire hazaérek. Lenne még kedvem írni, de mivel nagyon sok mindenről kellene beszámolnom így nem akarom összecsapni, annak nincs értelme. Inkább folytatom újult erővel. Úgyhogy stílszerűen:

To be continue.....

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wazzengland.blog.hu/api/trackback/id/tr935393073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PeTTeR 2013.07.18. 14:45:28

Elöljáróban annyit, hogy tetszik a blog stílusa. Munkahelyen, a határátkelőn leltem rá az írásodra, majd onnan "navigáltam" ide és kezdtem el olvasgatni az elejéről.

Csak így tovább és sok kitartást kívánok. Megmondom őszintén, időnként rám is rám tör a mehetnék, habár lett volna lehetőségem, de Németországba, a sziget valamiért vonz.

Kicsit irigy, vagyis inkább sóvárgó vagyok, az Egyesült Királyságba szakadt hazánkfiai beszámolóit látván.

Ehhez a bejegyzéshez annyit fűznék hozzá, hogy jobbára egy szigeten élsz, hónapok óta! :D Illetve a vitorlások tőkesúlya, egy mozdítható dolog, amit a vízmélységhez igazítva fel és lelehet húzni, ereszteni.

(Az indafotót annyira nem szeretem, viszont a képeidet szívesen nézegetem!)

Minden jót, kitartást kívánok és maradok olvasód!

Peti

justStevee 2013.07.31. 09:28:51

@k3y: köszi az infót :D Újabb dolgot tudtam meg :D Bevallom el se tudtam képzelni hogyan működhet :D

@PeTTeR: Örülök, hogy tetszik. Próbálok úgy írni hogy az érdekes legyen és nem csak üres betűket pakolni egy kupacba.

Én lassan 1 éve úgy gondoltam, hogy elegem van és hajrá. Azóta se bántam meg. Vannak nehéz pillanatok, de tudom mik a céljaim így kitartok. :D
süti beállítások módosítása