WazzEngland

Saját kis szenvedéseim, faszságaim, élményeim Angliában! Sok-sok fotóval illusztrálva, marhaságokkal fűszerezve!

Friss topikok

  • justStevee: @diggerdriver: neked szabad ha tetszik ;) (2013.11.20. 11:28) Szigorúan felnőtt tartalom!!!!
  • justStevee: @k3y: köszi az infót ránézek htmlben és ha megvan ez a sor akkor kijavítom :D remélem meglesz mert... (2013.07.31. 22:12) Nehéz a modellek élete...
  • justStevee: @k3y: köszi az infót :D Újabb dolgot tudtam meg :D Bevallom el se tudtam képzelni hogyan működhet ... (2013.07.31. 09:28) Sokminden és Isle of Wight
  • justStevee: @ChristineK: Gyönyörű és érdekes hely. Hogy bővített bemutatás mikor lesz azt nem tudom mert most... (2013.06.23. 21:25) New Forest
  • justStevee: @ChristineK: Szia! Örülök, hogy tetszik :D És nem kell tőlem semmit se akarni :D fogok írni csak ... (2013.06.18. 12:09) Gyorspost

Sikerélmény, buszos story és pár apróság

2012.09.24. 15:28 justStevee

Mivel mással kezdhetném a mai postom mint időjárás jelentéssel. :D 11 fok van és tegnap óta megállás nélkül esik. De nem érdekel ezt is meg lehet szokni.

Kezdeném egy Üvegtigrises monológgal:

-Ki a király, Sanyi?

-Kokó

-És még?

-Laliiii!!

-És még?

-Stevee, Steveeeeee!!! :D

De jöjjön a mai legfontosabb a sikerélmény. Voltam bent az Office-ban és sikerült elintéznem a dolgaimat. Reggel feltöltöttem az Oyster cardot, mert nem igazán volt rajta lóvé. Itt már sikerélmény volt, hogy megértettem magam a boltossal aki meglepően kedves és segítőkész volt. Aztán irány a buszmegálló. A buszozással kapcsolatos élményeket a post következő felében osztom meg, mert van miről írni. 11-re be is értem az irodába. A főnök nagyon jó fej, kedves ember. Itt volt a második sikerélmény, hogy kifejezetten jól megértettem magam és nagyrészt azt is értettem amit ő mondott. Igaz még nagyon sokat kell tanulnom, mert akad nem kevés hiányosság, de idővel meglesz ez. Hallottam a főnököt a saját nyelvén beszélni, nem tudom Afrika melyik részéről származik, mert nem vagyok egy nyelvszakértő, de nagyon kellemes hangzása van, idővel ha jobban belejövők az angolba, tuti pár apróságot meg akarok tanulni azon a nyelven :D De először az angol a fontos. Itt komolyan veszik a dolgokat. Ki kellett töltenem egy papírt, hogy az elmúlt 5 évben hol laktam, illetve a CRB (Criminal Records Bureau) igénylő lapot. A CRB az-az itteni erkölcsi bizonyítvány, úgyhogy le leszek csekkolva az Interpool által :D Miután kitöltöttem ezeket a papírokat még beszélgettünk pár percet. Rendes volt, mert kávéval, teával kínált, de mondtam köszönöm megyek. Most már csak az NI number (ez az itteni TB és Adószám egyben) illetve egy bankszámlaszám intézése van és meg is van minden.  

Jó sikerélménnyel kezdeni a napot. Most teljesen jól érzem magam és happy vagyok. Most akkor jöjjön a buszközlekedés, mert az is megér egy misét! :D Az Oyster card az-az itteni bérlet, nem kell külön mindenre bérletet venni, hanem bemész kb. bármelyik boltba, újságoshoz és fel tudod tölteni pénzzel, illetve tudsz rá venni napi/heti/havi/negyedéves/éves bérletet. Az a komoly benne, hogy ha mondjuk metróbérletet veszel akkor azzal használhatod az összes buszt abban a zónában ahová vetted a metróbérletet. Ebbe a zónás dologba nem mennék bele bővebben, akit érdekel talál róla magyarul és angolul is nagyon sok információt. Amúgy ez az Oyster Card:

oyster-card.jpg

És így kell fizetni vele a buszon, illetve bérletként használni. 

Akkor kezdeném a buszmegálló kérdésével. Az egyik amit meg kell szokni az ember agyának, hogy mivel itt a bal oldalon közlekednek oda kell figyelni melyik oldalra állsz. Szerencsére a buszmegállóban ki van írva, hogy melyik irányba közlekedik, meg nyíl is jelzi, de ez becsapja az agyad, mert a nyilak mindig jobbra mutatnak, de mivel a busz bal oldalon közlekedik így jobbról fog érkezni. Én ma ezzel 15 percet szívtam, de azt megkérdeztem egy csajt a buszmegállóban, hogy jó megállóban vagyok-e. :D

Két fajta buszmegálló van. Ez az egyik:

buszmegálló normál.JPG

Ebben csak annyi furcsa van mint látjátok, hogy az útnak háttal van. mondjuk ezt a koncepciót nem értem, de igazándiból lényegtelen. Itt a busz minden esetben megáll ha ott vagy de ha látod, hogy közeledik a busz jobb a buszmegálló mellé állnod, az érkezési oldalra, mert ennek ellenére simán otthagynak, ha nem egyértelmű, hogy te fel akarsz szállni. Engem is otthagyott, úgyhogy tapasztalat!! :D

Ez már egy kicsit viccesebb buszmegálló:

integetős buszmegálló.jpg

Ez az úgynevezett "integetős" buszmegálló! :D 

Ezt úgy értem, hogy ez is hivatalosan buszmegállónak számít, de a sofőrök ezt leszarják, ha nem kezdesz el tellegetni, integetni mikor közeledik a busz, akkor otthagynak mint a szart. Ez is tapasztalat. Leszállásnál nincs ilyen gond, mert jelzel és megáll a megállóban.

Ilyen busszal utaztam:

london-hybrid-bus.jpg

Ez mondjuk pont egy hybrid én azt hiszem simával utaztam, de kb. pont így néz ki, de ezen kivül ezek vannak még, kék, zöld meg mittom én milyen színben illetve vannak az emeletesek, de az pont nem közlekedik felénk. Ha valaki még nem látott volna ilyet az ilyen:

emeletes.jpg

Nagyrészt ezek az új buszok közlekednek, de van azért még régi is, azok meg ezek:

double decker old.jpg

Na de térjünk vissza arra a buszra amivel én utaztam. Teljesen kulturált, szép belsejű buszok. Felszállás csak az első ajtón, mivel ott van az Oyster card leolvasó és ott tudsz jegyet is venni, ha nincs Oyster cardod. Itt érdekes módon mindenki betartja, hogy felszállás csak az első ajtón és leszállás csak a hátsó ajtókon. A busz be van kamerázva, van rajta vagy 7-8 kamera. Vicces mert a sofőr mögött van a kijelző ami folyamatosan mutatja, hogy hová tart a busz, épp melyik megálló jön (ezt be is mondja) és alatta van egy 17 v 19 colos kijelző ami folyamatosan váltva mutatja a belső kamerák képeit. Ennek az értelmére mondjuk nem jöttem rá, miért jó ha az utasok látják, elég csak körbenézni. Vagy így tudatosítják az emberekben, hogy ne parasztkodj, mindenki lát, ha akarod, ha nem :D 

Érdekes dolog a buszsofőrök váltása. Nálunk ugye beállnak a végállomásra, leszállnak az utasok azt állóidőben elintézik. Az angolok ennél sokkal lazábbak. Megállnak a bus garage előtt, és menetidőben elintézik a dolgot ez olyan 3-5 perces procedúra. Mondjuk nem zavart hazafelé már nem siettem, amúgy is esett az eső, amíg buszon vagyok addig meg legalább nem ázók. :D Mondjuk ez a busz nem tudom milyen motorral volt szerelve, vagy mennyit volt már hajtva, de felénk van egy elég meredek emelkedő (mint otthon Somogybabodi off road pályán egy izmosabb siratófal csak aszfaltos :D )

siratófal.jpg

Na a meredeksége valami ilyesmi (sajnos jobb képet így hirtelen nem találtam) csak 3X ilyen hosszú és kb. másfél autó széles, mert ugye alapból nem szélesek az itteni utak meg a majmok nem a padkán, hanem az úton parkolnak. Mintha itt a "szent tehén" a padka lenne :D Mióta kint vagyok összesen 3 autót láttam a padkán parkolni! :D Na de a lényeg a busz az emelkedőn felfelé kihányta a lelkét is, kb. 3km/h-val haladtunk felfelé. Már azt vártam mikor áll meg és kezd visszafelé gurulni, de nem. Felszívta magát és felment. Szóval a buszozás élmény volt. Most már van némi fogalmam hogyan működik a buszközlekedés.

Még egy dolog van amiről be akartam számolni, az a gyalogátkelő kérdése. Na itt olyan, hogy zebra nem nagyon létezik. Én autókáztam eddig több 100 kilométert de csak egy helyen láttam normális zebrát.... most ezek vagy spórolnak vele, vagy úgy gondolják akit el akarnak csapni azt a zebrán is elcsapják. :D Itt nem is tudom minek mondjam, mint nálunk mikor bicikli felhajtó van olyasmi a zebra, a jelölés meg a két oldalán apró pöttyök, szóval semmi figyelemfelkeltő. Képet sajnos nem találtam, de majd ha nem esik készítek képet róla. Van jelzőlámpás is, de ott sincs felfestve. Itt viszont nem csak dísznek vannak ezek az átkelési szándékot jelző gombok, ezek tényleg működnek. :D Itt olyan gyalogos szigetek is vannak (ami két sáv között van, ilyen pihenő vagy tök tudja itthon is minek) amik körbe vannak korláttal rakva. Teljesen egyenesen nem is tudsz átmenni rajtuk, hanem mint a terelőkorlátnál, elmész jobbra, majd utána tudsz tovább menni egyenesen.

Most így hirtelen ennyi, van még pár dolog amiről érdemes beszámolni, de az majd a következő postban, különben nem marad miről írnom. Az meg nem túl érdekes és olvasmányos ha arról írok hogyan keltem fel, mikor vakartam meg a bal herém :D vagy épp mit reggeliztem :D

Legyen legalább olyan szép napja mindenkinek mint nekem. Így zárásként jöjjön a nagy kedvencem!! :D HAKUNA MATATA!!!! Milyen gyönyörű szó!!! :D

A mostani postban található képek, nem saját termés, a netről vadásztam össze őket, de idővel saját képek is lesznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://wazzengland.blog.hu/api/trackback/id/tr694799578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása